4 februari 2019

C-SPACE: FLEXRUIMTE VOOR DE BUURT

Toegegeven, alle technologische en virtuele communicatiesnufjes maken het leven van alledag een pak makkelijker. Soms heb je na alle Skype-calls, online shoppingsessies, Whatsappgroepjes en berichten op Facebook echter behoefte aan een echt gesprek. Het mag dan  ook niet verbazen dat allerlei initiatieven de kop opsteken waarbij mensen elkaar in levende lijve ontmoeten. c-space van CORES is er  zo een. Maak kennis met het deze flexruimte voor de buurt.
 

Product/Business Developer Michael Janssens:  “Met c-space willen we de bewoners van onze  projecten gemeenschappelijke ruimte bieden, die  ze kunnen gebruiken voor yogasessies, feestjes, om te kaarten … Dat past perfect in de nieuwe deeltrend, waarbij delen belangrijker wordt dan bezitten. Dat merk je aan duizend-en-één dingen: autodelen, coworking, kledingruil … Met c-space trekken we die lijn door naar onze woonprojecten. In de wooncontext heb je bovendien te maken met het fenomeen dat we steeds compacter gaan wonen. Dat is onder andere het gevolg van het toenemende aantal singles en het gebrek aan betaalbaar vastgoed. Door die trend hebben de mensen in hun woning minder plaats om allerlei activiteiten te organiseren. c-space biedt hier het perfecte alternatief.”


DELEN WORDT BELANGRIJKER DAN BEZITTEN…


Sociale dynamiek

Het nieuwe concept van CORES biedt buurtbewoners de ruimte die ze nodig hebben, waar en wanneer ze die nodig hebben, zonder de negatieve aspecten van bezit. Michael Janssens: “We willen de diensten en activiteiten die c-space aanbiedt, uitbouwen op basis van de specifieke noden of vragen van de buurtbewoners. Op die manier dragen we ons steentje bij aan de sociale dynamiek en binding binnen de buurt.”

Lokale ambassadeurs

Niet alleen particulieren hebben trouwens nood aan ruimte. Dat geldt evenzeer voor lokale zelfstandigen, freelancers en bijberoepers. Michael Janssens: “Het aantal startende ondernemers en zelfstandigen in bijberoep scheert hoge toppen. Lokaal ondernemen was nog nooit zo populair. We bieden ook aan deze lokale ambassadeurs de mogelijkheid om hun producten en diensten vlotter aan de man te brengen én hun bedrijf te laten groeien. Je mag dus stellen dat c-space op een heel brede doelgroep mikt. Experimentele en creatieve mensen, sportliefhebbers en rustzoekers, buurtbewoners en ondernemers: ze krijgen er allemaal de kans om elkaar te ontmoeten en te versterken.”